Diaconie in de Muider

Vanaf het allereerste begin van de kerk heeft zij zich bekommerd om het geestelijk en materieel welzijn van de mensen.

We proberen armen te helpen op een menselijke en persoonlijke manier. In de eerste plaats voor mensen in de buurten om onze kerk heen: in de Dapperbuurt, Transvaal, Oosterparkbuurt en Plantage, maar we kijken ook verder.

Open Maaltijd

Iedere 2e woensdag van de maand kunt u weer samen met uw buurtgenoten genieten van een warme maaltijd in de Muiderkerk.

Kosten: € 4,-.
Wanneer:  18:00 uur, inloop vanaf 17:30 uur
Waar: Muiderkerk

Open Kerk

Iedere zaterdag van 11:00-13:00 uur opent de Muiderkerk haar deuren en kan een ieder, om wat voor reden dan ook, de kerk binnen gaan. Buurtbewoners, toevallige voorbijgangers of regelmatig terugkerende bezoekers komen binnen om even op adem te komen, om een moment weg te zijn uit de drukte van de stad of om een kaarsje aan te steken. Inlichtingen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wijs met Grijs

Wijs met Grijs is het gezamenlijk programma voor en door ouderen uit Oost. Muiderkerk, Elthetokerk en andere betrokkenen uit de buurt organiseren zinvolle gesprekken over het ouder worden.

We beginnen altijd met een kop soep en een broodje, en gaan vervolgens in kleine groepjes in gesprek met elkaar. Soms nodigen we een “expert” uit om ons wat meer te vertellen. Voorbeelden van onderwerpen van eerdere bijeenkomsten zijn: “een portie (vrije) tijd”, “mijn kwaliteit van leven”.

Taalcafé

Iedere vrijdag (met uitzondering van de schoolvakanties) tussen 10.00u en 12.00u is er een taalcafé in de Muiderkerk: Taalcafé Oost. In dit taalcafé staat de Nederlandse taal centraal.