De Muidercantorij

Wat is de Muidercantorij en wat wordt er gezongen?

De Muidercantorij zingt eens in de vier weken tijdens de dienst in de Muiderkerk. Het koor ondersteunt de gemeentezang en ter verrijking van de liturgie zingt het ook liederen en andere mooie stukken uit de koorliteratuur. De cantorij put hierbij uit de kerkmuziek door de eeuwen heen.
Daarnaast doet het koor mee aan/organiseert het jaarlijkse Korenfestival in de Muiderkerk en aan de Lessons & Carols naar Engels voorbeeld, meestal op de 3e zondag van de Advent. De cantorij zingt dan vooral Engelse carols, maar ook Nederlandse, Duitse, Latijnse of Franse kerstmuziek.

Onze vaste "huisorganist" is Flip Noordam en onze cantor is Marina Kaldeway.

Meedoen?

Wil je meedoen, meld je dan aan bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Repetities zijn elke woensdagavond van 19:30 uur tot 21:30 uur in de kerkzaal van de Muiderkerk. De schoolvakanties zijn vrij.
Om het niveau op peil te houden zal er na een aantal repetities gevraagd worden om mee te doen aan een stemtest. Er wordt van het aspirant-cantorijlid verwacht dat hij/zij op regelmatige basis de repetities bij zal wonen evenals de kerkdiensten waar medewerking aan wordt verleend. De cantorij vraagt geen contributie maar wel inzet.

Data wanneer de Cantorij meedewerking verleent aan de dienst zijn (onder voorbehoud):

5 november Allerzielen. Met ds Greteke de Vries

10 december, Dienst met Greteke de Vries