Collectes in juli en augustus

In juli kunt u voor het overmaken van de collectes gebruik maken van bijgaande QR code. U kunt het bedrag zelf aanpassen.

Ook kunt u uw bijdrage op de gebruikelijke wijze, via de bank over maken naar Protestante Gemeente inz. Muiderkerk, IBAN NL76 INGB 000 035 0471, waarbij u kunt aangeven of uw bijdrage bedoeld is voor plaatselijke of de landelijke diaconie, voor de kerk of voor de deurcollecte.

Als u het handig vindt, dan kunt u uw bijdrage in plaats van eens per maand ook over een langere periode overmaken, bijvoorbeeld tweemaal per jaar en de verdeling al dan niet aan de penningmeester overlaten.

Collectes in juli en augustus 2024

25 augustus

2. Pastoraat

Deurcollecte juli en augustus

• Voor de deurcollecte deze toelichting van Jannet Weeteling:

“Mijn support aan een jonge Afghaanse vrouw is begonnen toen ik een jonge vrouw volgde op twitter die schreef over haar moeilijkheden in Afghanistan toen de Taliban binnen trok. Opeens was daar de nood-kreet: is er dan niemand die ons wil horen?

Hartverscheurend.Deze dappere vrouw heet Nasima. Ze was opgeleid (in Turkije vanwege hun veiligheid) als politieagente en werkzaam in Kabul om huiselijk geweld en terrorisme te bestrijden. Hierdoor is ze nu in levensgevaar. Ik heb al haar papieren mogen inzien en ze komt heel betrouwbaar over.

Ze is uit Kabul gevlucht en woont nu in een plaats voor mij bekend. Ze heeft geen mogelijkheid om te werken en is ook kostwinner. Ik stuur haar maandelijks een bedrag maar mooier zou zijn als dit niet meer nodig is.

Nasima heeft nu een degelijk plan gemaakt om een naaiatelier op te zetten. Zo kan ze wat voor andere vrouwen betekenen maar ook zichzelf beschermen en helpen. De gelden gaan via Vets4afghanistan, een stichting opgezet door Roy Grinwis. Wel bekend om zijn werk in Afghanistan en helmen vol verhalen etc.”